Prowadzisz bloga i zastanawiasz się, czy możesz zaistnieć w internecie? Chcesz być wysoko na pewne wyrażenia kluczowe, ale nie wiesz czy dzięki Twojej stronie będziesz w stanie to osiągnąć? A może po prostu prowadzisz stronę czy sklep internetowy, którego jedną z części jest blog? Niezależnie od tego, na które z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco, wyjaśniamy – pozycjonowanie bloga jest jak najbardziej możliwe. Należy pamiętać o kilku najważniejszych zasadach, które wyszczególnimy i opiszemy poniżej.
Pisząc teksty na stronę internetową – niezależnie czy jest to blog, strona informacyjna czy sklep internetowy, należy kierować się przede wszystkim zasadą, że każda treść powinna być unikalna w internecie – tj. nie może powielać się nigdzie indziej. Google doskonale rozpoznaje duplikaty treści i negatywnie ocenia serwisy, które posiadają opisy skopiowane z innych stron. Pozycjonowanie stron WWW musi zatem iść w parze z unikalnymi tekstami.
Oprócz unikalności, warto zadbać też o to, by zarówno użytkownik, jak i robot sieciowy po analizie tekstu od razu wiedział, na jaki temat jest on napisany, a także z jakimi ważnymi wyrażeniami kluczowymi się wiąże. Tekst powinien być konkretny, możliwie jak najbardziej wyczerpujący dany temat i przydatny użytkownikom. Wiemy, że inteligentne algorytmy Google preferują te strony internetowe, które uważają za przydatne użytkownikom, gdzie odnaleźć można pytania na nurtujące i kluczowe pytania.
Mniej ważną, aczkolwiek nadal istotną kwestią jest też formatowanie treści. Najlepiej, gdyby była ona podzielona na akapity, a kolejne poruszane kwestie byłyby rozdzielane śród nagłówkami. Dodatkowo tekst powinien być czytelny i łatwy w odbiorze. Unikajmy więc pisania przykładowo jasnych tekstów na jasnym tle, dobierajmy odpowiednie czcionki i układy tekstu.
Prowadząc bloga może nurtować nas pytanie, co jaki odstęp czasu dodawać kolejne wpisy? Czy raz dziennie będzie liczbą wystarczającą, a może zbyt częstą? Tutaj tak naprawdę nie ma reguły. Wszystko zależy od tematyki danego bloga. Powinien być on prowadzony w sposób jak najbardziej naturalny. Tam, gdzie dzieje się dużo, naturalną koleją rzeczy jest więc, że wpisy dodawane będą często. Zastanówmy się, ile dzieje się w naszej branży, zastanówmy się też o czym warto informować użytkowników i co chętnie zostanie odebrane i przeczytane.